Тоталната доминация на Мерцедес във Формула продължи и в четвъртото състезание за 2014 година. Люис Хамилтън за първи път в кариерата си записа три поредни победи, след като триумфира в Гран При на Китай, а точно както преди две седмици в Бахрейн втори остана неговия съотборник Нико Розберг. Германецът имаше леки проблеми в началото на надпреварата, но в крайна сметка Мерцедес отново остави останалите тимове да се борят за местата от трето надолу.

Този път място на подиума намери пилотът на Ферари Фернандо Алонсо, който удържа натиска на Даниел Рикардо (Ред Бул). Това бе и първи подиум за „скудерията“ от началото на сезона.

Съотборникът на испанеца - Кими Райконен обаче отново имаше труден ден на пистата и проблемите с управлението на болида го оставиха на 8-а позиция.

Световният шампион Себастиан Фетел приключи състезанието на 5-о място, като за втори път през сезона завърши зад своя съотборник Даниел Рикардо. Топ 10 допълниха Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Валтери Ботас (Уилямс), като 9-и и 10-и се наредиха съответно Серхио Перес (Форс Индия) и Даниил Квят (Торо Росо). За дебютиращият във Формула 1 руснак това бе трето състезание, в което попада в зоната на точките.

До голяма степен победата на Хамилтън се реши още при старта. Британецът потегли уверено за разлика от своя партньор, който изостана зад Ред Була на Фетел и бе притискан от Алонсо и Рикардо. Фелипе Маса със своя Уилямс пробва да мине агресивно покрай всички, но осъществи контакт с Ферарито на Алонсо. За щастие и двата автомобила успяха да продължат надпреварата.

След като колоната се нареди в следващата обиколка, Розберг започна да си проправя път напред, като задмина Фелипе Маса и Хюлкенберг. Състезанието за бразилеца обаче бе опропастено от неговите механици в 10-ата обиколка, когато той трябваше да прекара повече от минута в бокса, докато отборът се опитваше да постави новата му задна лява гума.

Хамилтън направи първо спиране едва в 17-ата обиколка и систематично трупаше аванс начело. Розберг пък сътвори може би най-красивият момент в състезанието в 22-ата, когато в продължение на 4-5 завоя води люта битка с Фетел за третото място. Накрая световният шампион преклони глава, а след това в 41-ата обиколка за Розберг не бе трудно да мине и пред Алонсо с помощта на DRS-а.

Малко след битката със своя сънародник Фетел получи интересна заповед - да пропусне пред себе си видимо по-бързия Рикардо. За първи път в кариерата си германецът получи такова нареждане, но австралиецът трябваше да се пребори за позицията си.

До края промени не настъпиха, въпреки че в 49-ата обиколка Рикардо сподели със своя състезателен инженер, че може да догони Алонсо.

Следващият старт във Формула 1 е на 11 май за Голямата награда на Испания.

Гран При на Китай, топ 10 след 54 обиколки:

1. Люис Хамилтън (Великобритания), Мерцедес – 25 т.

2. Нико Розберг (Германия), Мерцедес – 18 т.

3. Фернандо Алонсо (Испания), Ферари – 15 т.

4. Даниел Рикардо (Австралия), Ред Бул – 12 т.

5. Себастиан Фетел (Германия), Ред Бул – 10 т.

6. Нико Хюлкенберг (Германия), Форс Индия – 8 т.

7. Валтери Ботас (Финландия), Уилямс – 6 т.

8. Кими Райконен (Финландия), Ферари – 4 т.

9. Серхио Перес (Мексико), Форс Индия – 2 т.

10. Даниил Квят (Русия), Торо Росо – 1 т.